Tuesday, August 4, 2009

Along si pencari madu lebah

video

demi mencari rezeki.

1 comment:

Anonymous said...

Bagi aku apa yang dipaparkan dalam video ni sebenarnya menunjukkan satu kaedah mengambil madu lebah dengan cara yang paling kuang ajo...
Along, ko nak ambik madu lebah tu,ambik je le, yang ko potong habis sarang lebah tu wat pe,dah le ko sapu habis madu lebah tu, telur dan anak2 lebah tu pun ko musnahkan sekali...bahagian yang mengandungi madu pada sarang lebah tu kat hujung tu je...aku pun penah juga ambil madu lebah ni,tapi aku cuma potong bahagian madunya saje...bahagian sarang yang mengandungi anak dan telur lebah tu aku tak kacau...madu pun aku tak sapu abis, aku akan tinggai sikit untuk anak2 lebah tu.