Sunday, July 12, 2009

Tolong sampaikan pada si dia…

Tolong beritahu si dia aku ada pesanan buatnya..

Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati si dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia, jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..

Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..

Tolong ingatkan si dia. Aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia. Aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia aku kasihinya kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia. Aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia. Aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak mejadi penyebab bertambah rindunya..

Tolong pesan padanya. Aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya. Aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia. Aku tidak mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia. Aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia. Aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia, cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri…

Hanya Engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..

Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan di mana si dia..

Nota kecil:

saya telah menyalin semula sajak ini dari kawan saya. thanks http://lovelylilac.wordpress.com/

6 comments:

WS Zuriati said...

Pandai jgk ko bersajak ye... ke ko ciplak kat mana-mana nih.... sedap ke cerita nur kasih tu??? tengok iklan macam ok jgk tp aku xde masa la nak tengok tv. Duk serabut ngn anak nk tengok kartun je.

wanahaf said...

hehehe, saya ambik dgn izin dr member saya.hehehe

Hartini Omar said...

tuan penulis,
-ya, sajak ini bagus.. utk kak zu, maaf saya menyampuk, cerita nur kasih tu memang best (^_^)

Hananiez said...

nice post... Sajak ini jika kita hayati n renung btol2 apa makna yg tersirat....ianya mampu memberi kita banyak pengajaran dan meniupkan semangat kita untuk lebih mendekati dan memahami Yang Maha Esa... Semoga sajak ini dpt menjadi renungan dan panduan 4 those who are in LOVE.... cinta kpd ALLAH itu tidak ternilai harganya berbanding dgn cinta pada manusia...

lovelylilac said...

salam

waa..memang ramai suka sajak ni^^

cerita nur kasih pun semakin menarik..hehe

wanahaf said...

yup... ade kawan saya print sajak ni, bg awek die.hahaha. tp sy xlayan cite tu... sbb bersmbung2. mls nk ikuti.hehehe